Metodinė diena |
2014 m. sausio 31 d. Panevėžio „Vyturio“ progimnazijoje vyko pedagogų kvalifikacijos tobulinimo politiką formuojančių ir vykdančių institucijų darbuotojų metodinė diena „Formalusis ir neformalusis vaikų ir jaunimo ugdymas: sąsajos, jungtys, perspektyvos“. Į „Vyturio“ progimnaziją iš visos Lietuvos rinkosi norintys pasisemti patirties. Visus susirinkusius pasveikino progimnazijos direktorė V. Dziuričienė. Programą pristatė Šiuolaikinių didaktikų centro direktorė D. Penkauskienė. Dalyviams buvo labai įdomu klausytis Jaunimo centro „Babilonas“ steigėjos ir direktorės R. Šliažienės pranešimo „Neformaliojo vaikų ir jaunimo švietimo principai ir nuostatos, formaliojo ir neformaliojo ugdymo dermė“. Progimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui S. Martinonienė skaitė pranešimą „Neformalus ugdymas formaliojo ugdymo sistemoje: „Vyturio“ progimnazijos patirtis“. Visi metodinės dienos dalyviai galėjo susipažinti, kaip neformalusis ugdymas integruotas į formalųjį Panevėžio „Vyturio“ progimnazijoje. Net penkiose grupėse vyko darbas: „Mokinių ir mokytojų bendradarbiavimas ugdant Bendrąsias kompetencijas“ – pranešėja R. Budnikienė; „Skaitymo valandos mokinių individualiai pažangai“– pranešėja L. Plėtienė; „Pagalbos mokiniui sistema“ – pranešėja I. Navickienė; „Kūrybiškumo ugdymas projektinėje veikloje“ – pranešėja O. Karoblienė; „Klasės bendruomenės stiprinimo programa“ – pranešėja Z. Stripeikienė. Po darbo grupėse vyko panelinė diskusija ir grupių darbų pristatymas. Buvo bandoma atsakyti į klausimą, ar įmanoma formaliojo ir neformaliojo ugdymo dermė. Vienareikšmiško atsakymo, žinoma, nebuvo. Kai kurias idėjas siūlė paskleisti šalyje, aktyviau dalintis patirtimi. Svečiai išsakė savo nuomonę apie lektorių pristatytas veiklas ir pabrėžė, kad „Vyturio“ progimnazija – gyva mokykla, kurioje idėjų gali sau rasti ir formaliojo, ir neformaliojo ugdymo specialistai. Mokytoja Oksana Karoblienė
|